روزنگاشت های یک خبرنگار

کمیته اشتغال تمام هم و غمش این است که تسهیلات اختصاص داده شده به شهرستان جذب شود و حتی از فرصت شناور بودن تسهیلات نیز بصورت کامل استفاده شود اما انگار همه چیز آنطور که باید پیش نمی رود و حتی در جذب سهم شهرستان نیز مشکلاتی وجود دارد .

روز گذشته در جلسه این کمیته متوجه شدم آن چیزی که مهره های این زنجیره را به هم متصل می کند اطلاع رسانی و اقناع متقاضی است که اصلا وجود ندارد .

فرض کنید شخصی می خواهد یک کسب و کار راه اندازی کند به دستگاه مربوطه مراجعه می کند و در هر مراجعه مقداری راهنمایی می شود و کم کم این مراجعات فرسایشی موجب خستگی متقاضی و کارشناس اداره می شود تا جایی که خیلی می شنویم که می گویند خسته شده ایم و ادامه کار را رها کرده ایم یا منتظریم .

اگر با ورود متقاضی به اداره و یا بانک عامل در مراحل بعدی بروشوری با توضیحات کامل ساده و کوتاه به ترتیب مراحل و مدارک مورد نیاز در اختیار متقاضی قرار گیرد چقدر این فرایند را راحت خواهد کرد .

بعضی اوقات ‌شبهه سوء استفاده از عدم اطلاع متقاضی نیز مطرح می شود که با در اختیار قرار دادن اطلاعات کامل به وی می توان در جهت شفاف سازی گام برداشت.
از طرفی هر شهروندی این حق را دارد که بعنوان یک طرف قرارداد به همه چیز واقف باشد.

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.