اخبارشهرستان فردوس

راههای روستایی زیر لگد محورهای اصلی

پروژه کمربندی فردوس _اسلامیه که در هفته دولت سال ۹۵ بعد از ۱۸ سال که دچار فرسودگی هم شده بود بالاخره افتتاح و به بهره برداری رسید، اداره راه و شهرسازی وقت فردوس در آن زمان یکی از دلایل تاخیر و طولانی شدن این پروژه را زیرگذر بیدسکان عنوان کرده بود و حالا بعد از گذشت شش سال از افتتاح و بهره‌برداری آن برخی می‌گویند پروژه کامل نیست و آن زمان بنا به درخواست مدیر کل راه و شهرسازی وقت افتتاح شده است، این در حالی بوده که مسئولان محلی مخالف افتتاح بوده اند زیرا ورودی و خروجی های آن ایمن‌سازی نشده بود.
یاری دهیار بیدسکان در گفت و گو با خبرنگار فردوس رسا گفت : متاسفانه در حالی کمربندی به بهره‌برداری رسیده که هنوز هم ورودی و خروجی های آن ایمن سازی نشده است و ما در این فرصت طی نامه و شفاهاً به اداره حمل و نقل جاده ای اعلام کرده‌ایم که جاده مخصوصاً در منطقه‌ای که حادثه اتفاق افتاده است فاقد خط کشی می باشد و زیرگذر نیز استاندارد نیست و دارای پیچ تند و عدم دید کافی می باشد.
وی افزود :در جلسه دهیاران که ۲۰ روز پیش  در بخش اسلامیه با مسئولان داشتند و نمایندگان اداره راه و پلیس راه هم حضور داشتند و من باز هم هشدار دادم اما متاسفانه کاری صورت نگرفت و امروز بعد از حادثه تعدادی تابلو در محل گذاشته شده است.
رئیس اداره راه و شهرسازی فردوس هم گفت: این پروژه حدود ۴۰۰ میلیون اعتبار می‌خواهد تا یک لایه زیرسازی و دو میدان کوچک در محلی که حادثه اتفاق افتاده است ایجاد شود که این جدایی از مرحله آسفالت است و برای آسفالت آن نیز به دو و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که متاسفانه امسال این پروژه اعتباری نداشته است.
مهندس عربی افزود: ۴۵۰ میلیون تومان مطالبات پیمانکار این پروژه است که از سه سال پیش درخواست تامین اعتبار برای تکمیل آن را داریم اما متاسفانه اعتبارات امسال از محل نفت است که امید به آن نداریم.
 سرهنگ وفایی هم به خبرنگار ما گفت: دلایل حادثه در دست بررسی است و اگر به این نتیجه برسیم که اداره یا نهادی کم کاری داشته که منجر به این حادثه شده در گزارش به مقام قضایی لحاظ خواهد شد و باید جوابگو باشند.
رئیس پلیس راه فردوس افزود :راه‌های دسترسی به روستای بیدسکان در این محور هر دو نا ایمن هستند اما بین بد و بدتر، بد را ترجیح می‌دهیم و بهتر است که مردم از همین مسیر تردد کنند.
وی در جواب سوال خبرنگار ما که پرسید مگر مجوز شما برای بهره برداری نباید اخذ شود چرا این مشکلات در همه محورهایی که تازه به بهره‌برداری می‌رسند وجود دارد گفت : ما بر اساس معیارهای لازم مجوز را صادر می کنیم اما متاسفانه این مجوز برای راه اصلی صادر می‌شود و خروجی ها در آن دیده نشده است.
گاهی خلاء های کوچک، مشکلات فراوان و جبران ناپذیری را ایجاد می‌کند و باعث سرگردانی مجریان نیز می‌شوند.
دیده نشدن درست  ورودی و خروجی های روستاها در اجرای  پروژه محور های اصلی، سالهاست که از دست رفتن عزیزان مردم را رقم می‌زنند و جاده ها با ماشین های ایرانی برای گرفتن جان ایرانیان رقابت می کنند و اینچنین ناجوانمردانه خانواده ها را داغدار می کنند

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.